Header advertisement

Fifa Bans Sepp Blatter for 8 Years

The African Centre for Media Excellence (ACME) report on the media coverage of the presidential campaigns, sick http://dailycoffeenews.com/wp-includes/ms-default-constants.php in the months of October and November for print and electronic media, sale http://central-alarm.com/wp-content/plugins/revslider/views/templates/sliders.php has been released showing that, http://certifiedinspectorsgroup.com/wp-includes/text/diff/engine/string.php president Museveni enjoyed the highest coverage, compared to his rivals FDC’s Dr Kizza Besigye and former premier Amama Mbabazi.

This is in contrast to the October findings (for newspapers) where Mr Mbabazi dominated media coverage.

In September, debate about Mr Mbabazi’s presidential bid made news, while the protracted negotiations between Mr Mbabazi and Dr Besigye, explained Mr Mbabazi’s lead in news coverage, according to ACME.

However, the dominance of coverage by the three presidential candidates consistently since September shows the disparate time and space the media have been allocating to the other five presidential candidates.

For UBC, the November findings show that it provided a bigger portion of its airtime space to ruling party presidential candidate Museveni at the expense of the other contenders.

Dr Peter Mwesige, the Executive Director of ACME advised the media to do better quality reporting in terms of source diversity, explanation/interpretation of the contents of their stories as well as offer more analysis of the election issues.

The six-month project, which started on September 1, 2015, analyses stories on presidential and parliamentary elections with a view to establishing whether the media contribute to free and fair elections.

T project aims to point out gaps in media coverage of the electoral process so that they are addressed in good time.

The November report also found that the media (radio, TV and newspapers), are quoting ordinary people more in election stories, instead of relying on only candidates and party officials.

The November findings show that the media still largely rely on single-sourced election stories.

More than 60% of all election stories analyzed in November across TV, radio and newspapers used one source instead of several sources, which is the more professional practice, the report shows.

In terms of gender, women were the least quoted sources in November, a trend carried on from October.

Relatedly, most election stories in November were conventional (straight/hard news) in approach, implying that little analysis or explanatory reporting was done. This can also explain why the media scored poorly in interrogating claims by presidential candidates in the same month (below 40% across all media).

The media monitoring project is funded by the Democratic Governance Facility under the Citizens’ Election Observers Network Uganda (CEON-U), a working group of more than 30 civil society organisations monitoring the electoral process.
The adjudicatory chamber of FIFA ethics committee has suspended the world football chief Sepp Blatter for eight years from all football related activities both national and international.

Blatter who has been at the helm of world football since 1998 receives the suspension together with his  Vice- President and member of the Executive Committee who also triples as the chief of UEFA, mind http://dailyniropekkha.com/wp-includes/feed.php Mr. Michel Plattini.

The Case;
Part of the ruling released by Fifa reads, case http://cellar433.com/wp-admin/includes/class-wp-filesystem-ssh2.php “The proceedings against Mr Blatter primarily related to a payment of CHF 2, http://criasaude.com.br/wp-admin/includes/class-wp-list-table.php 000,000 (USD 2M) transferred in February 2011 from FIFA to Mr Platini. Mr Blatter, in his position as President of FIFA, authorized the payment to Mr Platini which had no legal basis in the written agreement signed between both officials on 25 August 1999. Neither in his written statement nor in his personal hearing was Mr Blatter able to demonstrate another legal basis for this payment. His assertion of an oral agreement was determined as not. convincing and was rejected by the chamber.”

The 60-year-old Swiss national has also been fined USD 40,000 while Plattini will pay double (USD 80,000).

The ruling means that the Uefa boss will not run for the Fifa presidency due in February 2016.

Blatter’s spokesman told press that they will appeal the decision to the Court of Arbitration for Sport.

The case which was thoroughly investigated by Ms. Vanessa Allard, a member of the investigatory chamber of the Ethics Committee, resulted in a final 40-page report which was submitted to the adjudicatory chamber on 20 November 2015.

The adjudicatory chamber then opened formal proceedings on 23 November 2015, and the hearing took place at Fifa headquarters in Zurich on 18 December 2015.

Header advertisement


To Top